Subskrybuj RSS
Szukaj
Rynek quadów
Testy quadów i akcesoriów
Opisy quadów
Gadżety
Akcesoria quadowe
Aktualności rynkowe
Motoryzacja
Samochody
Imprezy quadowe
Relacje z imprez
   - Rajd Dakar
Kalendarz imprez quad / atv
Filmy quad `owe
Poradnik
Od czego zacząć
Technika jazdy
Paragraf
Warsztat i serwis
Tuning
Słowniczek
Ekologia
Gdzie jeździć
Pierwsza pomoc
Nawigacja
FORUM Quadzik.pl
Giełda
Quady nasza pasja
Grupy quadowe
Ja i mój quad
Wywiady
Loża szyderców
Konkursy
Patronat medialny
Silesia Quad Adventure
Poland Trophy
Mistrzostwa OFF-ROAD
MT Rally / MT Series
Dzicz Bieszczadzka
Zlot Grizzly
Wystawa Motocykli
Motomaraton
Polish ATV Challenge
Grupa 4x4
sQuadzik
Przydatne linki i adresy
Niespodzianki
CHumor quadowy
GPSownia
Quadzikowe
Filmy quadzikowe
Kalendarze quadowe
Gazeta quadowa
J-wheelz - stryropianowe koła do quada
J-wheelz - stryropianowe koła do quada
Damian Łaga - artykuł sponsorowany, Zdjęcia: J-Wheelz

Powiedzmy najpierw o plusach tej konstrukcji. Zastosowane materiały podczas testów wykazały niesamowitą odporność na uszkodzenia, jadąc przy 40 km/h uderzyłem w pieniek i ku mojemu zdziwieniu na J-wheelz nie było ani śladu. Co do wyporności - lekka osoba to odczuje, niestety ja ważący 100kg odczuwałem tylko lekką zmianę, która jednak powodowała duże ułatwienia w podróży po mokradłach. Założyliśmy je na początku do Quada Grizzly i przez zupełny przypadek wykonaliśmy test ostateczny w bardzo ciężkim terenie - usiedliśmy na czterokołowca w dwie osoby, co spowodowało głębokie wkopanie i zaklejenie. Sceptycy w tym miejscu powiedzą no tak ale Quad ma swoją własną wyporność... tak ale w wodzie a nie ciężkich bagnach. Po zejściu z quada, J-wheelz zadziwiły nas znowu. Grizzly wydobył się o własnych siłach w krótką chwilę. Stożkowy układ tych pierścieni ma zapewnić łatwiejsze poruszanie się w terenie.

Nie był bym sobą jeśli nie wspomniał bym o wadach. Pierwszą wadą tej konstrukcji jest za mało stożkowy układ, który przy większych prędkościach powoduje zaczepianie o przeszkody i notoryczne wyrywanie kierownicy. Mocowanie też nie do końca jest przemyślane – po pierwszym użyciu zgięliśmy szpilkę koła – dokręca się je do dwóch szpilek koła, co powoduje duże obciążenia tylko na te dwie szpilki. Pytanie czy przy dłuższym użytkowaniu konstrukcja ta nie wywoła tak zwanej „dźwigni” i nie połamie czegoś jeszcze w zawieszeniu. Generalnie żeby tego dokonać naprawdę trzeba było użyć dużej prędkości. Ostatnia wada to cena, na mój gust powinny kosztować max 1500 zł.

Reasumując, fajna zabawka zastępująca w jakimś stopniu 5 razy droższe gąsienice. Lepiej sobie od nich poradzą w błocie, ale gorzej w piasku, w śniegu nie testowałem jeszcze J-wheelz, więc ciężko mi się wypowiedzieć w tej kwestii.

Te inne


Zobacz co piszą na Forum Quadzik.pl:
J-wheelz - stryropianowe koła do quada?

Prześlij do znajomego:
link do artykułu J-wheelz - stryropianowe koła do quada

wstecz
REKLAMA



jak zamieścić...
Prawa autorskie RSS Reklama Polityka Cookies Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone - Quadzik.pl - wszystko o quadach 2004-2018. ISSN 1899-9158.